Fragmenta Cuiusvis Aetatis Contemporaneae

Fleurety: Sortmetal med ukulele.

Aesthetic Death Records har udsendt en rækker singler med Fleurety. Dette er den femte i rækken. “Fragmenta Cuiusvis Aetatis Contemporaneae” er udsendt i 2017 i 666 eksempler. De to numre på singlen er indspille i Svinestien, Oslo i perioden 2011-2015.

Fleurety har sin egen tilgang til black metal. Det er en avantgardistisk tilgang bandet har til genren. På denne single leger de med dynamikken mellem støj og klare toner – og kaster en række, for genren uvante instrumenter/lyde ind i lydbilledet.

B-siden kan i højere grad end a-siden defineres som et traditionelt stykke musik. Men det er stadig særegen og skø(n/r)t.

Fleurety
vinyl: Fragmenta Cuiusvis Aetatis Contemporaneae. Aesthetic Death, 2017 (2017). ADEP 005.
Producer: Alexander Nordgaren, Svein Egil Hatlevik.
Svein Egil Hatlevik, keybords, trommer, ukulele. Alexander Nordgaren, guitar.
Øvrige musikere: Filip Roshauw, Arthur Kay Piene, KalleConatus, Little Dickie, Øyvind Myrvoll og Cunt Krizlackh.

Side A

• Consensus