Min vest

Efter Copenhell 2018 publicerede jeg et indlæg med fotos af battleveste fotograferet på festivalen. Nu er det vel på tide, at jeg viser min egen vest.

Dogme

Folk har forskellige tilgange til deres battlevest og hvordan den skabes. Nogle samler en masse stofmærker og syr det hele på i en omgang. Jeg gør det over tid.

Dogmet for denne vest er, at det skal være stofmarker fra bands jeg har set live – og det skal bands jeg virkelige holder af og som laver musik af god kvalitet. Et par godt hits er ikke nok, så Sabaton kommer ikke på, selv om Attero Dominatus er et nok så fedt et nummer.

Version 1

Vesten blev købt hos Black No. 1 og de første stofmærkere blev syet på inden Copenhell 2018.

Version 2

Efter Copenhell 2019 var stakken af nye stofmærker blevet tilstrækkelige stor til at det var tid til at få syet dem på vesten.

Her er gammelt og godt – og her er nyt og spændende. I forhold til ovennævnte dogme, ved jeg jo intet om konsistensen i kvaliteten af det Konvent laver. Men det også vigtigt at støtte den lokale musik – og indtil videre gør de det ganske godt.

Version 3

Man har en holdning til man bliver klogere, finder en sjovere position at se verden fra eller blot er inkonsistent.

Da jeg fik sat de første stofmærker på min battlevest havde jeg et dogme. Det har jeg ikke mere. Det er der mindst to grunde til. Jeg må efterhånden vedkende, at Rammstein har toppe og ikke længere kan leve op til dogmet om at de “laver musik af god kvalitet”. Noget af det er noget skidt.

For det andet, har jeg efterhånden flere nye upcoming bands på. De er så ny, at de ikke har haft muligheden for at skuffe endnu, men det kommer nok – og skal jeg så til at pille stofmærker af igen?

Jeg fået et par kommentar til festivaler og koncerter på sammensætningen af bands – eller rettere de genre de repræsentere. Det stikker jo i alle retninger. Og det er rigtigt. Thrash metallen var min indgang til metal, men jeg faldt derefter hurtigt ned i dødsmetalgryden. Selvom det i starten mest var thrash og death der fylde, begyndte jeg også hurtigt at lytte til alt mulig andet metal. For mig er det ikke genren der tæller. Det er om det er god musik – selvfølgelig efter mine meget subjektive kriterier.

Det er stadig kun stofmærker (eller patches om du vil) fra bands jeg har set live, så finder vej til vesten.

Ny bands: Carcass, Décembre Noir, Gogol Bordello, Mörk Gryning, Orm.

Publiceret på sh site 15.04. 2019 / 02.10. 2019.