The Eponym

Dr. Shrinker: Hvad kunne det være blevet til?

En dag efter arbejder slog jeg en smut forbi kælderforretningen Extremely Rotten i Gothersgade. Tænkte det kunne være fint med en single-anbefaling fra en anden ekspert end Mephisto.

Ekspedienten i Extremely Rotten var travlt optaget af et kunstnerisk projekt. En tegning. Måske var jeg mest af alt et forstyrrende element? Men efter en kort konversation fiskede ekspedienten en single frem fra lageret under disken. En egenproduktion (Extremely Rotten er ikke kun en pladebutik, men også et produktionsselskab der udgiver musik og arrangere koncerter.) En single med amerikanske Dr. Shrinker.

Jeg fik en kort intro til udgivelsen og en stak flyers for forretningens forskellige produkter, inden jeg betalte og forlod kælderbutikken.

“The Eponym” var Dr. Shrinker tredje demo indspillet i 1990. Den blev indspillet for at se om bandet skulle have en plads i Earache Records stald. Inden det blev afgjort, om Dr. Shrinker skulle have en kontrakt med Earache, gik bandet i opløsning.
Demoen er remastered og genudgivet af Extremely Rotten i 2021.

Umiddelbart lyder musikken som noget der kunne være udkommet på Earache i 1990. Samme år som selskabet udsendte Napalm Death singlen “Suffer The Children” og årets efter Entombeds debutalbum “Left Hand Path”. Ved første gennemlytning får jeg associationer til tidlig Death, uden sammenligning i øvrigt.

Det er ikke til at vide hvad Dr. Shrinker kunne have drevet det til, men i dag lyder det, som det det er, gammelt død.

Dr. Shrinker
vinyl: The Eponym. Extremely Rotten Productions, 1990 (2023). ERP073.
Producer: Eric “Griffy” Greif*
Chad Hensel, guitar. Jim Potter, guitar. Tony Brandt, trommer. Scott McKillop, bas. Rich Noonan, vokal.

Side A

• Tighten The Tourniquet