A Serenade of Agony

Maceration. Gammel, dansk død – og det er ikke så ringe endda.

To og et halv minut inde i “A Serenade Of Agony” rammer en umiskendelige 90’er moshpit-stemning. Jeg missede Maceration dengang i 1990’erne, men musikken hensætter mig alligevel til det festlige årti gange på gang. Det er død-tempo-smadre som det kun blev lavet i 90’erne.

Maceration var tidligt ude og blev dannet i slutningen af 1980’erne i Esbjerg. Besætningen bestod blandt andet af et par musikere fra Invocator.

Maceration udsendte “A Serenade Of Agony” i 1992. Det gør albummet til den første danske death metal-udgivelse.

Denne version af “A Serenade Of Agony” er en genudgivelse og der er en del bonusnumre. Bonusnumrene på genudgivelsen er hentet fra demoen “The Rehearsal Tape 1990” krydret med et par liveoptagelser fra 1992 og 1993.

Maceration
cd: A Serenade of Agony. Emanzipation Productions. 1992 (2022). EMZ64CD.
Producer: Søren Fabian og Lars Lindum
Day Disyraah (Dan Swanö), vokal, keyborads. Jacob Hansen, trommer, guitar. Jakob Schultz, bas, guitar. Lars Bangsholt, guitar.

• Intro / Silent Lay The Gentle Lamb
  • A Serenade Of Agony
  • Transmogrified
  • Pain And Pleasure Incarnate
  • The Watcher
  • The Mind Rampant
  • Reincarnation / Time Flies
  • The Forgotten

Bonus

• Hideous Disfigurements
  • Incombustible Remains
  • Total Obstipation
  • Time Flies
  • Slowly We Rot (Obituary Cover)
  • Suffocation (Obituary cover)
  • Godly Beings (Obituary cover)
  • Incombustible Remains
  • Hideous Disfigurements
  • Silent Lay The Gentle Lamb (live)
  • The Mind Rampant (live)

Discogs: A Serenade Of Agony

Publiceret på sh site 14.06. 2022.