Endelig Igorrr

Jeg har midstet overblikke over hvor mange gange koncerten med Igorrr er blevet aflyst og udskudt på grund af corona. Jeg erindre ikke længere hvornår den oprindeligt skulle have været spillet. Men det var formentlig kort efter Igorrrs seneste album, “Spirituality And Distortion” (2020), ramte musikforhandlerne og streamingstjenesterne. Forventningens glæde har der været så rigeligt af.

Nu er vi her. I Pumpehuset, Kransalen. Otto von Schirach holder sig en fest med sine beats på scenen. Det er opvarmningen. Det går over. Det bliver tid til Igorrr.

Igorrr stritter i mange retninger. Det er musikalsk fragmentering og destruktion der skaber nye sammenhænge – på en gang grimt og skønt. Sådan må det være når inspirationslisten indeholder så forskellige navne som Frédéric Chopin, Cannibal Corpse, Meshuggah, Aphex Twin og Portishead. Lige meget hvor næste fragment stikker hen, er der sammenhæng i Igorrrs kompositioner.

Der er kvaliteten i det musikalske kollektiv på scenen. Men det er Gautier Serre der er i kontrol. Fra start til slut.

Igorrr på scenen i Pumpehuset. Foto: Mette Jensen.

Jeg savner ind i mellem lidt volume i JB Le Bail vokal og Mette ville have foretrukket at se Laure Le Prunenec på scenen. Men sådan er der så meget. Igorrr var ventetiden værd og alt i alt – en koncert af ganske høj kvalitet.

Igorrr
Spirituality and Distortion Tour. Pumpehuset 20. april 2022

Publiceret på sh site 21.04. 2022.