Death Atlas

Cattle Decapitation: Vegansk, menneskehadende grind.

Det var sønnens skyld. Det var ham der en dag kom ind i stuen og sagde: Kender du Cattle Decapitation? Ellers skal du lige tjekke “Death Atlas”. Jeg hørte lidt at albummet på nettet – og næste gang jeg handlede cd’er på nette røg “Death Atlas” med i bestillingen.

Cattle Decapitation startede som et veganer-band og har en del fans der er en del af animal rights-subkulturen. Nu er der vist kun to veganere tilbage i bandet, men dyrerettigheder er stadig et tema for Cattle Decapitation. På Death Atlas er det dog menneskedyret der er i fokus.

Mennesket er Cattle Decapitation ikke begejstret for. Helst så bandet at de fleste af os lagde os ned og døde “Black Death, you’ve found us / Your cloak surrounds us / Boundlessly drown us / In bacillus countless” (citat: Bring Back the Plague) eller som de slutter numret “The Geocide”: “Fuck the future / Fuck all mankind”.

Albummet “Death Atlas” blev udgivet på black friday 2019. Musikken fejler ikke noget. Cattle Decapitation ser mange reelle problemer som global opvarmning og masseudryddelse af dyrearter. Ærgerligt at den eneste løsning de kan se, er Den sorte død – “Annihilation is necessary”.

Cattle Decapitation
cd: Death Atlas. Metal Blade Records, 2019 (2019). 3984-15683-0.
Producer: Dave Otero.
Travis Ryan, vokal / keyboards. Josh Elmore, guitar. David McGraw, trommer. Olivier Pinard, bas. Belisario Dimuzio, guitar.
Gæstemusikere: Riccardo Conforti, Jon Fishman, Dis Pater, Laure Le Prunenec, Melissa Lucas-Harlow.

• Anthropogenic: End Transmission
  • The Geocide
  • Be Still Our Bleeding Hearts
  • Vulturous
  • The Great Dying 1:13
  • One Day Closer To The End Of The World
  • Bring Back The Plague
  • Absolute Destitute
  • The Great Dying II
  • Finish Them
  • With All Disrespect
  • Time’s Cruel Curtain
  • The Unerasable Past
  • Death Atlas
  • In The Kingdom Of The Blind, The One-Eyed Are Kings (bonusnummer)

Cattle Decapitation
Discogs: Death Atlas

Publiceret på sh site 30.03. 2020.