Ornli’ syg elektrosmadder

Hvad fan’ er det, der sker i det socialdemokratiske paradis kaldet Albertslund?

Lørdag aften bombede Albertslund Terror Korps Pavilion-scenen.

Et lille tændt publikum er mødt op i meget god tid. De står helt oppe ved scenen og råber: ‘Albertslund Terror Korps’.

De to bagmænd, Kid Kishore, som styrer musikken og VJ Cancer, der står for det visuelle, står i hver sin side af scenen. Mellem dem er en storskærm. Forrest i hvert hjørne står to grønne aliens med hagekors på brystet og grønne alien-flag. Bombardementet af lyd og billeder er gået i gang. Hverken øre eller øjne får hvile.

Teltet er fuldt, og publikum er klar. Et sandt amok-crowd, der danser, hopper. Der var ild og crowd-surfing. Festivalens vildeste publikum.

Musikken er mix’et sammen; indiske toner, dansktop, hårde techno-beats, dansk virkelighed og sygelig grøn gift. Stemmer forvrænges og forvrides. Det er et sandt bombardement af grove og blodige digitaliseringer tilsat brutale rytmer. Micky Mouse med turban, brændende dannebrog, flæskesteg og rødkål. Billedsproget er groft både i udførsel og indhold.

Mod slutningen er der plads til undergrundklassikere, som korpsets grovmix’ede udgave af Midt om natten, Tag din telefon mayn og nummeret Albertslund Terror Korps.

En terroristisk aktion er slut. Publikums sind er fyldt med giftgrønne billeder og musik. Det er fragmentarisk som en teenagers tv-kiggeri. Det er provokerende, giftgrønt, blodigt og på grænsen af det sygelige. Det er en tur ud på det musikalske overdrev, hvor alt er tilladt, og hvor normaliseringen ikke har en chance.

Hvad fan’ er det, der sker i det socialdemokratiske paradis kaldet Albertslund?

Kilde: Dagbladet Arbejderen. 29. juli 2008, nr. 130.