Østkyst hustlers – Verdens længste rap

Østkyst hustlers: Radiorap for børn i alle aldre.

“…Randers var der ikke meget ved
Et åndeligt halvformørket gudsforladt sted”
(citat: Ankomst)

Det var radio som jeg var for gammel til at høre, og det var den helt forkerte musikgenre. Men historien om de to københavner-hustlers, Jazzy og Bossy, skulle jeg høre efterhånden som deres udannelsesrejse foldede sig ud i Børneradio i midthalvfemserne.

Ja. Det var i radioen det foregik i 1995. Uge for uge udfoldede historien om Jazzy og Bossy sig. Bagefter udkom det hele samlet på en compact disc som “Verdens længste rap”.
1995 et godt år for dansk rap og Humleridderne hittede med “Malerhjerne”. Måske for mainstream for undergrunden?

“”Østkyst Hustlers” skal selvfølgelig ikke høres som noget dybt seriøst hip hop-udspil, men som en kulørt B-film i rapversion med masser af slagfærdig københavnerhumor og asfaltautenticitet.”
(citat. Rap fra stenbroen af Henrik List i Berlingske Tidende 30. oktober 1995)

Østkyst Hustlers
cd: Østkyst hustlers : Verdens længste rap. Børneradio / Pladecompagniet, 1995 (1995). PCCD 8095.
Producer: Nikolaj Peyk.
Nikolaj Peyk, rap. Jazzy H, rap. Bossy Bo, rap.
Gæstemusikere: Jazzy H, Al Agami, Kenneth Kikkenborg, Zipp, Camille Jones, Josefine, Al Jones, Ole Jensen, Jan Kabré, MC Einar, Bukki K’an Bates, Humleridderne

• Jazzys Gambit
  • Bossys Gambit
  • Nedtur
  • Gamle Homies
  • 98 Oktan Bly
  • Hustleroverfarten
  • Ankomst
  • Diskohuset
  • Balladesild
  • Indbrud
  • Randers By Night

Discogs: Verdens længste rap
Østkyst Hustlers

Publiceret på sh site 27.04. 2020.