Aldar Rök

Vanir: Vikingemetal fra Roskilde.

Lad os støtte den lokal metal-scene. Det opfordre vi tit hinanden til og det er en god ide. Det må være det der motiverede mig til at købe en cd med Vanir efter en koncert i Gimle, hvor det lokale band varmede på til Finntroll.

Musikken er ikke vokset på mig siden og det er vel nærmest som en kuriosum jeg har “Aldar rök” stående i samlingen.

Total viking power. Det er vel der vi er med Vanir. Der bliver dasket til trommeren og bandet forsøger at tilføje stemning til musikken med keyboards. Men resultatet er en kaloriefattig mixture af tegneserievikinger, trivielle riff og ligegyldig guitarlir.
Det havde ellers været en god historie med et vikingeband fra kong Roars stad.

Vanir
cd: Aldar rök. Mighty Music, 2016 (2016). PMZ172.
Daniel Kronskov, trommer. Lars Bundvad, bas. Mads Andersen, guitar. Martin Holmsgaard Håkan, vokal. Philip Kaaber, guitar. Stefan Dujardin, keyboards.

• Black Legion
  • Praetorian
  • Unrepentant
  • Broken Throne
  • Wrath of Sutr
  • The Serpent
  • Drukvisen (bonustrack)

Discogs: Aldar rök

Publiceret på sh site 01.07. 2020.