Min Tid Skal Komme

Fleurety: …og så et godt drys prog rock.

Det startede med en 7″, en Mephisto-anbefaling. Langt senere spottede jeg nok en Fleurety-udgivelse på Mephistos hjemmeside: Min Tid Skal Komme. Så måtte jeg en tur forbi kælderbutikken i Slesvigsgade.

Fra starten er det ikke til at høre, at vi er i metallens verden. Et roligt, rocket guitarudlæg og blød bas. Først efter 1 minut og 12 sekunder kommer der lidt distortion på. Men det er metal. Norsk sortmetal. Avantgardistisk og med et godt drys prog rock, som prog rock blev spillet i 1970’erne.

Fleurety er et topersonersband bestående af Alexander Nordgaren og Svein Egil Hatlevik
Fem numre er der på Min Tid Skal Komme, der er Fleurety’s første studiealbum.

Vokalen skifter mellem en klar feminin vokal (Marian Aas Hansen) og en hæst growlende maskulin vokal. Musikken er ikke, som andet jeg har hørt. Der er helt klart point for originalitet.

Fleurety
cd: Min Tid Skal Komme. Peaceville, 1995 (2019). CDVILED778.
Producer: Svein Egil Hatlevik og Alexander Nordgaren.
Alexander Nordgaren, guitar, vokak. Svein Egil Hatlevik, trommer, synth, vokal.
Gæstemusikere: Per Amund Solberg. Marian Aas Hansen.

• Fragmenter av en fortid
  • En skikkelse i horisonten
  • Hvileløs?
  • Englers piler har ingen brodd