Nupta Cadavera

Nupta Cadavera: Gift med et kadaver.

Igen, igen et af disse black metal-projekter hvor bagmændene gemmer sig i anonymitet. Nogle gange giver det mening, som når Noise og hans gæstemusikere optræder anonyme på scenen som Kanonenfieber – anonyme som de mange døde i de underlige rækker af ukendte soldater der ligge begravet på kirkegårdene efter 1. Verdenskrig. Andre gange virker anonymiteten bare lidt pjattet.

Bandet Nupta Cadavera er angiveligt en flok internationale musikere, men med relation til København. Singlen “Nupta Cadavera” er optaget på spillestedet Mayhem på Østerbro.

Musikken. Det vi er her for. De to sange der er presset ned i vinylen er særegne nok, til at give udgivelsen værdi. Er det ud fra materialet, et konstellation jeg kunne tænker mig at høre mere fra? Jeg ved det ikke rigtig, men det er vel altid bedst at have jahatten på.

Nupta Cadavera
vinyl: Nupta Cadavera. Nattetale, 2019 (2019). Pirates press ANTI-GOTH 457.

Side A

• Metaphysical Cruelty